otrdiena, 2008. gada 8. jūlijs

Rezumē par folkloras festivālu “Pulkā eimu, pulkā teku”

Saulainā un es pat nebaidos teikt visnotaļ vasarīgajā svētdienas rītā Salaspils Botāniskais dārzs atgādināja Latviešu folkloras Ēdenes dārzu, bet tam bija arī savs loģisks izskaidrojums – Bērnu un jauniešu folkloras festivālam “Pulkā eimu, pulkā teku” aprit 24. gadskārta, kas vienkopus ar savu koncepciju spēja vienot gan mūs (EKAs studentus) gan bērnus, gan jauniešus tādā kā gadsimteņu ilgā virpulī, un vidutājs starp mums 21. gadsimta vēsmu un šo te agrīno latvieti bija rotaļas – vēsturiskas liecības, kas raksturojusi kaut kādā konkrētā laika amplitūdā latviešu tautu, kas ir kā jauks aizsākums zināmā mērā arī man kā latvietim. Līdz ar to šo te seno latviešu paražas un citāda veida izpausmju ekspluatēšana tagad industriālismā, un laikā, kad arvien nospiedošāk ar tādu populistisku agresiju ienāk multikulturālā vide, ir diezgan svarīgi, lai mēs kā tauta globālā līmenī, gan atsevišķi kā indivīdi saglabātu savu kultūrvēsturisko “Es”, kaut arī tagad lielākais jauniešu īpatsvars diezgan skaļi ar saviem darbiem, savu leksikoloģiju un citādām performancēm klaji deklamē, ka viņiem pret šāda veida pasākumiem ir iekšējs konflikts, līdz ar to viņi netaisās kontrastēt savu klasisko izcelšanos ar 21. gadsimta vēsmām, līdz ar to šie tik dažādie datēšanās laiki viņā saplūst kopā, un ar laiku tā organiski viņa agrīnā būtība izplēn, un paliek tikai viena, kas konstruē jaunu latvieti. Es pat nebaidos teikt “jaunlatvieti”, bet daudz savādākās krāsās, un tas tomēr brīžiem nomāc, un tieši tādēļ reizēm to kliedē ar sava veida romanci piesātinātie folkloras pasākumi.
P.S. Pēc lektora E. Spīča pasūtījuma. Baumojot, ka šis iztirzājums pāris vārdos figurējot Ekonomikas un kultūras augstskolas protokolu un tajos esošo atziņu annelēs. Kaut arī es par svētku izcelšanos trekterējis esmu bez kāda konkrēta seguma, jo nēesot vēsturisku liecību pieejamu. Tā vismaz pats lektors, gan piezīmedams, ka man vajadzētu nodarboties ar rakstniecību, par ko es ,protams, neviltoti sarku.
Darbs augstskolai lekciju kursā Svētku un sarīkojumu vadība (2008)
erchy

Nav komentāru: